Gubányi Károly Általános Iskola

5. Vándortábor 2019. Mátrafüred

Lezajlott az 5. Gubányi Vándortábor. A remek helyen és jó időben megtartott táborunk összehozásában jelentős szerepet vállalt a Márta család, akiknek kapcsolatain keresztül idén Mátrafüreden volt a bázisunk. Pontosabban Pálosvörösmart és Mátrafüred között elterülő erdős területen megtalálható Szálas kulcsosházban. Közelünkben a Szent Anna – tó. Amelyet első nap körbe is jártunk, de előtte megtekintettük a füredi Erdészeti szak iskolát, amelynek aulája és kertje is feledhetetlen élményt nyújt. Ezután foglaltuk el a szállásunkat.

A csapat fele a házban a másik fele sátorban aludt.

65434519_486319582113410_4620486865978392576_n
Fotók
Másnap reggel – reggeli torna után – 15 km-es közepesen kemény túrát tettünk Pálosvörösmartról Holló sziklára Kőromokhoz, majd Mátrafüredre és onnan a szállásra. Szintemelkedés 300 m.

A napot szalonna, krumpli – és számomra felfoghatatlan , de igaz – mályvacukor sütés zárta.

Harmadik nap:

Csúcstámadás, Kékestető. 1014 – van aki szerint 1015 – méter. (Nem mindegy!! 😉 )

A táborozók tapasztaltabb fele a szállásról indult, míg a frissen érkezettek Füredre gyalogoltak, majd egy darabig busszal aztán gyalog hágtak a csúcsra.

Az 1. csapat útvonala: Pálosvörösmart – Meleg oldal (és tényleg, 35 fok van, de egy darab árnyékot nem találsz) – majd, Vizes- Kesző (patakban fürdés) – Fehér köves – Vadászkunyhó (Bár inkább beillet boszorkánykunyhónak) – Orvos nővér szálló – Kékestető.

Itt találkozott a két csapat. Majd fényképezkedés a csúcson és azon túl (TV torony). Utána együtt indultunk le a Downhill pályán (külön engedélyezés kell hozzá), amely egy fapallókkal burkolt útvonal extrém sporteszközöknek egész Mátrafüredig. Nem tudom melyik út a fárasztóbb ez, vagy a hagyományos turistaút, de tény, hogy nagyon megdolgozta a sok fapalló a vádlinkat. Este 8-ra érkeztünk a 4 évszak vendéglőbe, ahol elfogyasztottuk a vacsorát, majd „frissen” Cowboy lábtartással továbbálltunk. Innen már meg sem kottyant a 3 km-es út a szállásig. Az alapról induló csapat összesen kb 20 km-t gyalogolt 700 m-es szintemelkedéssel. Utunk során közelről figyelhettünk meg őzgidát, szarvasünőt, egerészölyvet, elhagyott vadászkunyhókat. Pancsolhattunk patakban, ehettünk szamócát, megcsodálhattuk a végtelen panorámát.Igaz volt ahol a tűzőnapon kellett vándorolni, vagy meredek kaptatókon kapaszkodni, kúszni-mászni, sírni-ríni, de megérte!

Az utolsó nap már a lazításé volt. Délelőtt pakolás és tábori lövészet. (Misi bácsi vezérletével.) Mátrafüreden és az Oxygén parkban töltöttük az időt bobozással, libegőzéssel, jet ski-vel, trambulinnal. A gyerekeknek felüdülés a szülőknek őrület. (Engem ez a nap jobban megviselt mint a csúcsra törés.)

Természetesen megérte, hisz a gyerekek rengeteg élménnyel távoztak innen is. Ezt bizonyítja, hogy két órás csúszással indultunk és kalandos utazás után – őrangyalainknak köszönhetően – 20 órára érkeztünk meg.

A gyerekek szuper jók és kitartóak voltak, a segítőim pedig pótolhatatlanok! Még egyszer köszönöm: Gabinak, Misinek, Manónak, Gábornak, Lacinak a támogatását!

És nem utolsó sorban köszönöm a szülők végtelen türelmét!

Vigyázzatok magatokra, jó nyaralást, jó pihenést! Isten áldjon mindenkit! Jövőre folytatjuk!

A Túra résztvevői:
Grozdits Klaudia, Grozdits Bence, Sedró Ábel, Tihanyi Dávid, Szamosfalvi Richárd, Török Tamás,

Kárai Benjámin, Csák Máté, Novák László, Csák Csenge, Kovács Zsuzsanna,  Hegedűs Krisztina, Márta Jázmin, Márta Márk, Márta Ákos

Márta Gábor, Márta Gáborné Manó, Sedró Mihály, Ocztos Gabriella, Kurucz László, Szamosfalvi Attila