(DÖK nap a Széchenyi utcai telephelyen)
„Mire jó az iskola?” – kérdezik gyerekek százai, ezrei reggelente, nap mint nap, iskolába menet.
Van azonban néhány nap az iskola életében, amikor ez a kérdés szinte biztosan nem hangzik el. Amikor az iskolába betévedve csillogó szemű diákokat látunk gyülekezni az aulában, akik ezúttal alig várják, hogy megszólaljon a csengő…
Az egyik ilyen nap a Diák Önkormányzat napja, az úgynevezett DÖK nap.
Miben más ez a nap? Szinte mindenben. A csengőszó nem a tanórák kezdetét jelzi, nem kerülnek elő a táskákból a tankönyvek, füzetek, sőt a gyerekeknek be sem kell ülniük a padokba…
Vajon mi zajlik ilyenkor ? – teheti fel a kérdést a kíváncsi olvasó. A válasz egyszerű: játék, játék és játék.
Iskolánk Széchenyi utcai telephelyén immár hagyománnyá vált DÖK nap megszervezésére. Aki azt hiszi, hogy fölösleges dolog ilyesmire pazarolni az értékes tanulmányi időszakot, az még nem érezte egy ilyen nap hangulatát. Nem látta, hogyan vonulnak a gyerekek, tele izgalommal, egyik állomásról a másikra, hogyan szurkolnak egymásnak és buzdítják egymást a vetélkedők során. Nem is beszélve arról, hogy ezek a napok azért különösen értékesek, mert diákok és pedagógusok is kicsit másképp láthatják egymást. Az a diák is felszabadultan tudja megélni ezt a napot, aki máskor feszülten ül a padban, sőt előfordulhat, hogy pont azok ügyeskednek legtöbbet, akiknek a tanulós napok olykor izzasztóak.
Idén a program keretében 10 állomást alakítottunk ki, melyeken végighaladva az osztályok ügyességi és logikai feladatokat oldottak meg. Az ügyességi játékok sorát mocsárjárás, vízhordás kiskanállal, célbadobás, lufival futás párban , dióhordás hurkapálcával, zsákbafutás, gyufásdoboz átadása orron, valamint biciklis és rolleres ügyességi verseny tarkította. Egyes állomásokon logikai játékok, például sudoku, titkosírás és puzzle várták a diákokat.
Az osztályok saját menetlevelet készítettek erre az alkalomra, amelybe belekerültek az egyes állomásokon megszerzett pontok. Az alsó és felső tagozatosokat külön értékeltük, a végén a győztes csapatok teljesítményét csokival jutalmaztuk.
Ha lúd, legyen kövér – szól a mondás. Ennek jegyében az akadályverseny végén a pedagógusok még külön programokkal várták a diákokat, társasjátékokkal, kártyajátékokkal, pókerrel, de volt activity, amőbázás, malmozás, twister és tánc is.
És, hogy kicsit feje tetejére állt az iskola egy napra?
Annyi baj legyen! Se diák, se tanár nem bánja, hiszen még hetek múlva is emlegetik a közös élményeket és azt, hogy milyen jól szórakoztak ezen a napon. Az emlékek tárházát pedig néhány fotó is gazdagítja…
(Török Melinda)