Augusztus 26-27-én két telephelyünkön, iskola előkészítő foglalkozások kerültek megrendezésre, melyen szinte teljes létszámmal vettek részt az első osztályba készülő kisdiákok. A foglalkozás célja az iskolai szokások bevezetése, kialakítása, az óvoda és az iskola átmenet problémáinak leküzdése.
Széchenyi utcai telephely
Augusztus 26-27-én iskola előkészítő foglalkozás került megrendezésre, melyen szinte teljes létszámmal vettek részt az első osztályba készülő kisdiákok. A foglalkozás célja az iskolai szokások bevezetése, kialakítása, az óvoda és az iskola átmenet problémáinak leküzdése.
A foglalkozás során mesékkel, mondókákkal, dalokkal ismerkedtek tanulóink. A kézműves foglalkozásokon olyan feladatokat végeztek, melyeknek köszönhetően fejlődhetett szem-kéz koordinációjuk. A sok izgalmas és érdekes feladat után a játéké volt a főszerep, ami jó hangulatúvá tette az együtt töltött időt.
Az előkészítő foglalkozás lehetővé tette, hogy megismerkedjünk egymással és biztosította a ráhangolódást az iskolára.
Iskola előkészítő Szabadság tér
Augusztus utolsó hetében a leendő első osztályos gyerekek iskola előkészítő napokon vehettek részt. Az intézményünkben már hagyománynak számító program célja az iskolára hangolódás ; ismerkedés az új társakkal, a tanító nénivel és magával az épülettel.
Mi pedagógusok is nagyon izgatottan készültünk ezekre a napokra és nagy örömünkre szolgált, hogy a gyerekek ilyen nagy számban vettek részt.
Az előkészítő első napján az udvari gyülekezőt követően minden tanító néni a saját termében fogadta a gyerekeket, ahol rövid, játékos foglalkozások keretében ismerkedtek egymással és a tanteremmel. Ezt követően bejárhatták az iskola épületét, és rövid időre birtokba vehették az iskolaudvart, valamint a tornatermet.
A második nap keretét egy mese szolgáltatta, ehhez kapcsolódtak a délelőtti tevékenységek: a zenehallgatás, a mondóka tanulás, a találós kérdések, a képkirakó, a színezés és a játékos feladatok.
Mindkét napon lehetőség nyílt a kézműveskedésre is, amit a gyerekek nagy örömmel fogadtak.
A két napos program során megtapasztalhattuk, hogy a gyerekek nagyon várják már az iskolát; érdeklődők, közlékenyek, befogadók, és lelkesek.
Összegzésként elmondhatjuk, hogy már a tanév első napjaiban érződött, mennyire előnyösek voltak ezek a foglalkozások mind a gyerekek mind a pedagógusok számára.